Słupki drogowe wyznaczają bezpieczne granice

29 sierpnia 2012

faac_logo_art_mini

     Elegancki design, wpisują się w otoczenie i są bezpieczne
– takie są chowane słupki drogowe, które mogą „pracować” o wyznaczonych godzinach.

     Słupki drogowe to nierozerwalne elementy, które wpisały się już w architekturę wielu miast. Są to nie mniej ważne części niż wiaty, znaki świetlne, które dbają o nasze bezpieczeństwo. Podobną rolę spełniają słupki drogowe, który montowane są na ulicach, parkingach, skwerach,  czy też innych obiektach. 

Słupek drogowy w wyznaczonych godzinach


     Wśród nich mogą być tzw. stałe i chowane, np. model J 275 firmy FAAC z napędem hydraulicznym.
Atutem takiego słupka jest możliwość faac_slupek_drogowy01schowania go w powierzchni drogi. Możliwe jest to dzięki wbudowanemu mechanizmowi tłokowemu, który wprawia cylinder w ruch po odebraniu odpowiedniego sygnału. O ruchu cylindra informuje migające diody LED oraz sygnał dźwiękowy. Można też do nich podłączyć klasyczne sygnalizatory drogowe ze światłem zielonym i czerwonym, informujące czy przejazd jest otwarty czy nie.
Taki mechanizm pozwala słupkowi „pracować” w określonym czasie, na przykład w godzinach wzmożonego ruchu – wyjaśnia Waldemar Stehbach, kierownik ds. rozwoju FAAC. - Słupki chowane to też doskonałe rozwiązanie dla miejsc, gdzie architekci miasta nie zgadzają się na wszelkie stałe blokady
– dodaje po chwili.
faac_slupek_drogowy02     Zadaniem Stehbacha jest to skuteczne zniechęcenie do ruchu bądź parkowania pojazdu w niedozwolonym miejscu. Skończyły się zatem czasy, kiedy przez „przypadek” ignorowaliśmy zakaz ruchu.
Urządzenia te doskonale sprawdzają się na pasażach dla pieszych, których nie możemy zamknąć na stałe,
bo o określonych porach muszą wjeżdżać uprawnione pojazdy z zaopatrzeniem. W połączeniu z systemami kontroli dostępu rozwiązuje się problem nadzoru tych przejazdów. Jednocześnie są estetyczne, trwałe i nie przeszkadzają pieszym jak tradycyjne szlabany
– mówi Waldemar Stehbach.

Zniechęca jego metalowa konstrukcjafaac_slupek_drogowy03


     Do wjazdu na teren zniechęca materiał, z którego jest wykonany
słupek drogowy. W przypadku serii J jest to metalowy cylinder, który jest odporny na uderzenia i czynniki zewnętrzne. Sam słupek wystaje z powierzchni ziemi na 80 cm.
Nie radzę kierowcom sprawdzać wytrzymałości słupka. Taki test skończy się tylko uszkodzeniem samochodu
– ostrzega kierownik ds. rozwoju FAAC.

Design słupka


     Obok parametrów wytrzymałości, bezpieczeństwa czy też wygody pojawia się element estetyczny, który odgrywa ważną rolę w centralnych punktach miasta. Mają one tworzyć spójną, atrakcyjną całość z architekturą danego miejsca. Dla przykładu słupki z serii J FAAC możemy spotkać w prestiżowych punktach wielkich miast. Zamontowano je na ulicy Mariackiej w Katowicach, na Rynku we Wrocławiu i na Zamku Królewskim na Wawelu oraz na Stadionie Narodowym w Warszawie.

 

Źródło: RedPen

 

Zobacz także ...

fotZa oknem melancholijny widok:miasto spowite mleczną aurą. Czyż to nie wygląda pięknie? Zanim rozpłyniemy się jednak w zachwytach, warto zdać sobie sprawę z tego, że ta mglista przesłona to może być również… smog.

Więcej …
 

fotJeśli zaczynasz spędzać wieczory przy kominku z kubkiem gorącej herbaty w dłoniach, to znak, że przyszła zima. Wystarczy wyjrzeć przez okno, aby przekonać się, że na zewnątrz zrobiło się biało. Śnieg to niewątpliwie piękny atrybut tej pory roku, a więc czekamy na niego z utęsknieniem.

Więcej …
 

fotJesień to dobry czas na przeprowadzenie prac porządkowych w ogrodzie i przygotowanie zielonej przestrzeni do nadchodzącej zimy. Nawożenie i przesadzanie roślin, nowe nasadzenia, spulchnienie oraz odchwaszczenie gleby – przy tych działaniach nie obędzie się bez wykorzystania narzędzi, takich jak szpadel czy motyka. Z dobrymi akcesoriami praca w ogrodzie może być prawdziwą przyjemnością!

Więcej …
 

 

 

Więcej …

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zobacz politykę prywatności.

Rozumiem i akceptuję.
Prawo telekomunikacyjne.